پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده
سرخط خبرها

قاضی‌زاده در مشهد: رزمندگان فاطمیون نقش خط‌شکن را داشتند| هرجا دین خدا به خطر بیافتد انقلاب اسلامی آنجا حاضر است

  • کد خبر: ۱۴۲۴۷۴
  • ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
قاضی‌زاده در مشهد: رزمندگان فاطمیون نقش خط‌شکن را داشتند| هرجا دین خدا به خطر بیافتد انقلاب اسلامی آنجا حاضر است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدافعان حرم یک الگوی جدید از زندگی را به مردم نشان دادند، کسانی که بارشان بر دوششان بسته شده، بدون توجه به سختی‌های زندگی در مسیر دفاع از ولایت در جهاد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در یادواره شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون در مجتمع آیه‌های مشهد مقدس که با حضور خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم برگزار شد، گفت: درود خدا و رحمت واسعه الهی بر شهیدان عزیز به خصوص شهیدان فاطمیون، رزمندگان و مجاهدان این مسیر. مقام معظم رهبری در وصف رزمندگان فاطمیون و مجاهدان افغانستانی فرمودند: «این‌ها مجاهدت در غربت مضاعف انجام می‌دهند».

معاون رئیس جمهور افزود: این رزمندگان با اینکه در سرزمین و کشورشان آن چیزی که باید از اسلام ناب مستقر باشد وجود ندارد، ولی احساس خطر کرده و لباس رزم می‌پوشند و در جایی که دین خدا و حرم آل الله نیاز به پاسداری و حمایت دارد، چند هزار کیلومتر دورتر از خانه‌های خود مجاهدانه و جلوتر و سریع‌تر از دیگران خودشان را به عرصه مقاومت می‌رسانند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وصف مقام معظم رهبری درباره رزمندگان و مجاهدان، گفت: این رزمندگان دارای مقاومت و استقامت بیشتری نسبت به سایر رزمندگان هستند، وقتی نبرد سخت و صحنه نبرد پیچیده می‌شد، رزمندگان فاطمیون که نقش خط‌شکن را داشتند وارد می‌شدند و دشمن می‌دانست که تا آن‌ها را دچار شکست نکند، از ایستادگی و مبارزه دست بر نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: عنوان شهید استقامت را می‌توان به شهدای فاطمیون داد که برازنده این عزیزان است، زیرا در طول عمر خود با سختی‌هایی که در وطن و سرزمینی که به آن مهاجرت کرده بودند مواجه شدند، اما مقاوم بار آمدند و در این مسیر استقامت و ایستادگی به خاطر خدا را تمرین کردند که دستاورد آن عظمت رزمندگان فاطمیون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مجاهدان لشگر فاطمیون نشان دادند که مکتب اسلام یک مکتب انسان‌ساز است، افزود: این مکتب افراد بزرگی را به عالم معرفی می‌کند، اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص حاج قاسم سلیمانی به مکتب حاج قاسم اشاره می‌فرمایند به این دلیل است که در بستر نهادی که ایشان تأسیس کرد افراد زیادی تربیت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های امور مادی عالم و ظاهرسازی‌های انجام شده، خاطرنشان کرد: برخی از کشور‌ها ادعای برقراری عدالت در کشورشان دارند، اما هیچ مکتبی مانند مکتب اسلام و در ذیل آن مکتب حاج قاسم سلیمانی چهره‌های برجسته‌ای مانند شهید بخشی و ابوحامد و شهدای فاطمیون را به دنیا معرفی نکرده است. کسانی که اگر فرصت دفاع از حرم آل‌الله پیدا نمی‌شد با اینکه انسان‌های بزرگی بودند شناخته نمی‌شدند و نور‌هایی بودند که خداوند رحمان در یک فرصت تاریخی و تقابلی که بین خیر و شر ایجاد شد پرده را از جلوی چهره آن‌ها کنار زد تا دیده شوند که چه شخصیت‌ها و فرماندهان بزرگی هستند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: تمام سیستم امنیتی جهان جمع شدند و از کل دنیا نیرو جمع کرده و سلاح زیادی در اختیار آن‌ها قرار دادند و آموزش هم دادند، اما رزمندگان فاطمیون و دوستانشان از پاکستان و حیدریون و زینبیون که در صحنه نبرد به تنهایی و با تجهیزاتی که اصلاً قابل مقایسه با آنچه در اختیار دشمن قرار داشت نبود، ایستادند و دشمنی را که تا نزدیکی‌های حرم حضرت زینب (س) جلو آمده بود را عقب رانده و شکست دادند.

وی با بیان اینکه دشمنان با تمام پول و ثروتی که کشور‌های مرتجع عرب در اختیارشان قرار داده بودند و تمام دنائتی که داشتند، به میدان آمدند، افزود: از سوی دیگر این اسطوره‌های فوق‌العاده با تکیه بر اهل بیت(ع) و اسلام آن‌ها را عقب راندند، این‌ها فرماندهان بی‌نظیر جنگ در دنیا هستند، هیچ ژنرال چهار ستاره و پنج ستاره آمریکایی و غیر آمریکایی را نمی‌توانید پیدا کنید که با چنین ابزار و امکاناتی بتواند چنان موفقیت‌های بزرگی را کسب کند.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه رزمندگان فاطمیون با کمترین امکانات بیشترین تأثیر را گذاشتند، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس هم این موضوع را تجربه کردیم که فرماندهان بزرگ جنگ ما از افراد عادی جامعه بودند و در همین خراسان فرماندهان بزرگی که یکی دانشجو و دیگری بنا و یکی هم بازاری بود و هیچ کدام به مدرسه جنگ نرفته بودند و جزو افرادی نبودند که بگوییم سالیان سال برای چنین موضوعی تربیت شده بودند، اما خداوند رحمان به برکت مکتب انسان‌ساز اسلام این‌ها را در یک دوره کوتاهی به آن نقطه‌ای رساند که توانستند پیروزی‌های بزرگ ایجاد کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کسانی که ادعا می‌کنند انقلاب کاری نکرده و به پیش نرفته باید بالندگی انقلاب اسلامی را در چهره‌های رزمندگان فاطمیون ببینند، ادامه داد: انقلاب اسلامی مرز ندارد، امروز در عرصه بین‌المللی هر جا دین خدا به خطر بیفتد انقلاب اسلامی آنجا حاضر است و تربیت‌شدگان آن مشغول مبارزه و تلاش هستند و حاضرند جان خودشان را فدا کنند، اما دین خدا، انسان‌های دیگر و ناموس دیگران به خطر نیفتد حتی اگر هم مذهب آن‌ها نباشند.

وی افزود: تعداد زیادی از برادران ایرانی مثل شهید صدرزاده و عطایی و ... در کنار فاطمیون جنگیدند و نشان دادند که این آرمان‌شهر شهری است که تمام دلدادگان حضرت زهرا (س) را در یک خاکریز جمع می‌کند و تمام دشمنان در مقابلشان صف‌آرایی می‌کنند، این نهضت و صف‌بندی را حضرت زهرا (س) شروع کردند و این پرچم را به دست ما دادند و الحق اسم فاطمیون برازنده رزمندگان مبارز است، زیرا این‌ها همان خط دفاع از ولایت و امامت را رفتند و گفتند اگر در عصر حضرت زهرا و امام حسین (ع) نبودیم امروز هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح علت مبارزه رزمندگان مدافع حرم، تصریح کرد: موضوع دفاع از یک مقبره یا ساختمان که دشمنان می‌خواستند به آن دست پیدا کنند نبود، بلکه مسئله این بود که عشاق اهل بیت (ع) اعلام کنند اگر آن روز در عرصه دفاع از ولایت نبودیم امروز هستیم و دشمنان خدا را که با هدف تخریب و مبارزه با مکتب اسلام برخاسته بودند را شکست دادند.

وی گفت: موضوع مبارزه دفاع از خاک سوریه و عراق و دفاع از ریاست کسی هم نبود و فقط دفاع از اعتقادات این عزیزان مطرح بود و دشمن، چون نتوانست ایمان را از این مردم بگیرد دنائت خود را این‌گونه نشان داد. مدافعان حرم یک الگوی جدید از زندگی را به مردم نشان دادند، کسانی که بارشان بر دوششان بسته شده، بدون توجه به سختی‌های زندگی در مسیر دفاع از ولایت در جهاد هستند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توصیفات مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم سلیمانی افزود: ایشان می‌فرمایند که شهید سلیمانی چهل سال لباس خاکی را از تن بیرون نیاورد. از زمان دفاع مقدس تا زمانی که به شهادت رسید این لباس را ترک نکرد و همواره در عرصه مجاهدت فی سبیل‌الله حاضر بود و کمتر انسانی این گونه است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه به طور حتم در اطراف ما دلبستگی و نگرانی‌هایی وجود دارد، بیان کرد: آن رزمنده‌ای که در عین اینکه خانه‌ای ندارد و از مال دنیا بهره‌ای نبرده، به مبارزه می‌پردازد مانند رزمندگان افغانستانی که زمانی که برای خط مقدم جبهه حرکت می‌کردند به این مسائل فکر نمی‌کردند تا مبادا از انجام وظیفه‌شان جا بمانند، ایثار یعنی همین یعنی کسی که خودش را فدای دیگران می‌کند بدون اینکه به خودش نگاهی بیندازد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: مدافعان حرم در دفاع از حرم اهل بیت (ع) کاری کردند که دشمنان خدا تصور کردند برای رسیدن به منظورشان باید به حرم اصلی حمله کنند و به قول حاج قاسم عزیز کل جمهوری اسلامی حرم است. فتنه‌ها و اغتشاشات و سرمایه‌گذاری گسترده کشور‌های متخاصم برای راه‌اندازی و تجهیز شبکه‌های مختلف خبری، آموزش افراد خرابکار و مسلح کردن افراد در مرز‌ها برای تجزیه‌طلبی، قاچاق حجم زیادی سلاح به داخل کشور، حمله به مردم بی‌گناه در حال زیارت و توطئه‌های دیگر به خاطر حضور ارزشمند شما عزیزان در سوریه و عراق است و آن‌ها به دنبال این هستند که حرم اصلی که از سایر حرم‌ها حمایت می‌کند را از بین ببرند، زیرا تا وقتی این حرم اصلی پرچمش بلند است به دیگران آسیبی نمی‌رسد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهدای عزیز امنیت که این روز‌ها به شهادت رسیدند به نوعی مدافعان حرم هستند، گفت: این شهدا از حرم جمهوری اسلامی دفاع کردند و در مقابل توطئه داعشی‌هایی که به زبان فارسی صحبت می‌کنند و تربیت شده همان‌هایی هستند که داعش و جبهه النصره را ایجاد کردند ایستادند. این داعشی‌ها سازمان‌دهی شدند تا به حرم اصلی صدمه بزنند، اما کور خواندند و هر اقدامی انجام دهند به رشد و توسعه انقلاب اسلامی ختم می‌شود و توطئه‌های آن‌ها هر بار جواب عکس داده و انقلاب اسلامی جهانی شده و دلدادگان زیادی از شرق تا غرب عالم حتی در خود آمریکا و کشور‌های آمریکای لاتین با هم منسجم شده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز ما نقطه‌ای از عالم را نمی‌توانیم ببینیم که پرچم امام حسین (ع) و فاطمه زهرا (س) بلند نباشد و دشمنان خدا با همین مظاهر مقابله می‌کنند، در همین روز‌ها که ایام فاطمیه بود عده‌ای در اروپا جلوی هیئت عزاداری فاطمیه می‌رفتند و توهین می‌کردند، به دلیل اینکه فهمیده‌اند که این مکتب است که چنین چهره‌ها و شخصیت‌هایی را تربیت می‌کند و ایادی شیاطین را به عقب می‌راند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان با تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای افغانستانی گفت: همان‌طور که شما به انقلاب اسلامی افتخار می‌کنید ما هم به وجود شما عزیزان افتخار می‌کنیم، شما مایه افتخار این نظام هستید، شما نشانه شکست ابرقدرت‌ها در عالم هستید، بیش از ۲۰ سال افغانستان توسط آمریکایی‌ها اشغال شد و قبل از آن هم توسط قدرت‌های دیگر، اما آن چیزی که در آن رشد کرد یک نهضت بزرگ مردمی و حسینی بود، امیدواریم که خداوند این توفیق را به ما دهد که به وظایفمان نسبت به شما عمل کنیم و شما هم دعا کنید پیروزی از آن مستضعفان جهان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->